سرپرست دفتر روابط عمومی : رضا طهرانی زاده
مدرک تحصیلی : کارشناس علوم اجتماعی(پژوهشگری)
شرح وظایف :
مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکارعمومی نسبت به سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال میشود.بیتردید، این وظیفه در قالب مجموعهای از فعالیتهای ارتباطی صورت میگیرد که میتوان آنها را تحتعناوین ارتباطات، امور فرهنگی و نمایشگاهها، انتشارات، سنجش افکار و پژوهش و برنامهریزیدستهبندی کرد. که در زیر به تشریح این وظایف میپردازیم.
1- ارتباطات
- سیاستگذاری، برنامهریزی و کاربرد شیوهها و برنامههای مناسب برای انعکاس اهداف، سیاستها،فعالیتها، برنامهها و مواضع سازمان به مخاطبان، رسانهها و جامعه.- گردآوری، جمعبندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردم، نخبگان و رسانهها در زمینه فعالیتهایسازمان و ارائه آن به مدیریت.- تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران و همیت سازمانی وزمینهسازیبرای برقراری ارتباطات بین آنان.
واحد ارتباط مردمي اين مركز تبلور واقعي ارتباط با مخاطبين سازمان است كه راهنمایی در امور درمانی واداری ،رسیدگی به شکایات مردمی ودریافت انتقادات وپیشنهادات سه وظیفه اصلی این واحد میباشد.
2-اعلان مواضع سازمان.
- عضویت و شرکت در جلسههای مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاستها، خط مشیها، برنامهها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهماییها و جلسهها. تدوین “تقویم جامع ارتباطات سازمانی” در قالب ملاقاتها و بازدیدهای مسئولان سازمان باشخصیتهای حقیقی و حقوقی، کارکنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولی وتلطیف روابط.
3 - تنظیم افکار عمومی.
- تدارک تمهیدات و اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به مرکز و مسئولانبيمارستان.
- برنامهریزی و اطلاعرسانی به مردم درباره عملکرد مركز به انگیزه تنویر افکار عمومی.
- تدوین برنامه سالانه مصاحبههای مسئولانبيمارستان با مطبوعات، متناسب با اولویتهای سازمانی ونیازهای افکار عمومی.
- تهیه و تنظیم اطلاعات پایهای از مركز برای ارائه به مراجعان و میهمانان سازمان.
- ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاریها و بهرهبرداری بهینه از آنها برایاطلاعرسانی به مردم.
4 - امور فرهنگی و نمایشگاهها
- به روزساني اخبار مركز در وب سايت.
- مشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمایی تخصصی و عمومی بيمارستان.
- پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی مركز در گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه.
- تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی - تبلیغی در ساختمانها و محوطهها.
- مدیریت نمایشگاهها (سالانه، دایمی و …) در خارج و داخل سازمان.
- تهیه، تدوین و اجرای تقویم مراسم داخل سازمان.
5 - انتشارات
- تدوین کتب، جزوهها و تهیه مواد انتشاراتی به منظور معرفی سازمان.
- گردآوری و نشر اطلاعات و اخبار و گزارشهای مربوط به سیاستها، فعالیتها، طرحها و برنامهها; باشیوهها و قالبهای مؤثر و مناسب.
- تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه مركز برای ارائه به افکار عمومی.
- انتشار نشریه داخلی .
- تهيه بروشور معرفي مركز.
6 - سنجش افکار
- تهیه گزارشهای تحلیلی ادواری (ماهانه/فصلی/سالانه) از افکار عمومی داخل و خارج از سازمان برایارائه به مدیریت.
- نقد و بررسی بازتاب فعالیتهای بيمارستان در نظر اقشار مردم بویژه نخبگان، رسانهها و دستگاهها از یکسو و مدیران و کارکنان از سوی دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت.
- سنجش افکار عمومی درون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب به مدیریت.
7 - پژوهش و برنامهریزی
- تهیه گزارشهای عملکرد دورهای از فعالیتهای روابط عمومی.
- نوآوری، خلاقیت و طراحی فعالیتهای جدید در قلمرو وظایف روابط عمومی.
- نظارت و ارزیابی فعالیتها و اعمال نتایج حاصل در برنامهها و فعالیتهای آتی.
- طراحی و برنامهریزی برای ارتقاء کلیه اموری که به رشد کمی و کیفی ارتباط و همدلی بین سازمان و مردم و دستگاهها و مدیران و کارکنان با یکدیگر بیانجامد.
- انجام سایر فعالیت های مرتبط در چارچوب وظایف محوله و یا ارجاعی از طریق مقام مافوق در چارچوب وظایف روابط عمومی.
- شرکت در کمیته های بیمارستان و ارجاع صورتجلسه در خصوص امور محوله به این دفتر.
ارتباط با روابط عمومی مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی
شماره مستقیم : 33401605 |