
داروخانه
مسئول فنی داروخانه

معرفی واحد داروخانه
داروخانه شامل 3 بخش اصلی (1-بیمارستان 2-درمانگاه 3-انبار دارویی) می باشد
داروخانه بیمارستان: ساختمان پاراکلنیک ، طبقه همکف بوده و در دو قسمت دارو و تجهیزات فعالیت میکند.
داروخانه درمانگاه: در میدان شوش ،خیابان ری ، زیر زمین درمانگاه واقع شده و در قسمت دارویی فعالیت میکند .
انبار دارویی : داخل بیمارستان و قسمت انبارها می باشد.
چارت سازمانی واحد داروخانه به شرح ذیل می باشد :
فهرست تعداد و اسامی پرسنل شاغل در واحد داروخانه
ردیف |
سمت |
تعداد / نفر |
1 |
مدیر واحد |
1 |
2 |
مسئول فنی |
1 |
3 |
داروساز |
1 |
4 |
کارشناس دارویی |
1 |
5 |
تکنسین دارویی |
3 |
6 |
مس,ول انبار |
1 |
7 |
متصدی انبار |
1 |
مدیر واحد : دکتر جعفر باباپور
مسئول فنی داروخانه:دکتر مرجان امیریان
داروساز:
کارشناس دارویی: مرتضی دیبافر
تکنسین های دارویی:
الف: داروخانه بیمارستان
مهدی میرزایی – ابوالفضل زینعلی نوحدانی – اصغر جهانشاهلو
ب: درمانگاه شوش
علی تاجیک-سعید طاهری
مسئول انبار: مهدی میرزایی
متصدی انبار: ویدا عبداللهی
داروخانه در شیفت صبح فعال می باشد .
شرح وظایف رده های مختلف شغلی :
شرح وظایف مدیر داروخانه:
1- مطالعه و بررسی قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت های مربوط به امور دارویی و تهیه طرحها و پیشنهادات اصلاحی
2- شرکت در کمیته های دارویی و ارایه نظرات مشورتی در صورت لزوم
3- کمک در تهیه برنامه های آموزشی جهت تعلیم کارمندان امور دارویی و دانشجویان داروسازی در ترم های مختلف
4- نظارت بر امورفنی و اداری داروخانه از طریق سرکشیهای مرتب به آن و کوشش در برطرف کردن نواقص و راهنمایی کارکنان و دانشجویان در انجام وظایف محوله
5- نظارت بر تنظیم بودجه و احتیاجات فنی و مصرف اعتبرات پیش بینی شده و اقدام لازم به منظور تامین احتیاجات
6- نظارت بر نحوه توزیع دارو در مرکز و ارایه پیشنهادات مناسب جهت تسیل در امور مربوطه
7- نظارت بر چگونگی نگهداری داروها در بخش-داروخانه و یا انبار دارویی مرکز
8- نظارت بر حسن انجام وظایف کارکنان امور دارویی در داروخانه
9- نظارت بر کار داروسازان
10- انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نر مقام مافوق و مطابق مقررات
شرح وظایف مسئول فنی:
1- کنترل ورود و خروج دارو از داروخانه بیمارستان
2- کنترل و نظارت دقیق بر انجام امور پرسنل داروخانه بیمارستان
3- تنظیم ماهیانه نسخ دفترچه های بیمه مربوطه به تفکیک نوع بیمه و ارسال پرونده ترخیصی
4- تهیه و کنترل لیست نیازمندی های داروخانه
5- کنترل تاریخ انقضا داروها
6- رسیدگی به درخواست دارویی بخش ها و تخصیص داروی مورد نیاز انها با توجه به سهمیه هریک از واحدهای مربوطه
7- سرکشی های مرتب به بخش ها و نظارت بر نحوه نگهداری دارو در هربخش
8- نظارت بر حسن انجام وظایف کارکنان اموردارویی در داروخانه
9- شرکت در کمیته های دارویی و ارایه نظرهای مشورتی در صورت لزوم
10- رسیدگی مستمر به موجودی و کنترل داروها از نظر تاریخ مصرف و گزارش بموقع به مقام مافوق
11- انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات
شرح وظایف کارشناس دارویی:
1- تنظیم و آماده کردن صورتجلسات خرید دارو
2- تهیه داروهای مورد نیاز داروخانه پس از طی مراحل اداری و هماهنگی با شرکتها و موسسات دارویی
3- تهیه لیست داروهای مورد نیاز داروخانه و انبار دارویی و براورد تعداد اقلام دارویی برحسب نیاز
4- کنترل برگ فروشهای کارپردازان با اسناد خرید دارو
5- رسیدگی به کلیه درخواست های رسیده از طرف بخشها جهت تهیه و تحویل دارو با توجه به اعتبارات مربوط و اقدام به تهیه دارو و لوازم درخواستی آنها
شرح وظایف تکنسین دارویی:
1-پیچیدن نسخ بیماران سرپایی
2-تحویل داروهای مورد نیاز هر بخش به مسیول امور دارویی بخش مربوطه
3-چیدمان داروها در قفسه ها مطابق اصل FIFO
4-ثبت داروهای نسخ بیماران سرپایی در سامانه ثبت داروها
5-چک کردن تاریخ انقضای داروها
6-چک کردن روزانه دما و رطوبت محیط داروخانه و یخچال دارویی
شرح وظایف مسئول انبار:
1- کنترل مرتب موجودی انبار تجهیزات طبق موجودی کامپیوتر
2- تحویل جنس های مورد نیاز قفسه داروخانه بعد از وارد کردن اقلام در سیستم توسط داروخانه و تهیه پرینت در انبار نسبت به آماده کردن آن
3- تحویل اقلام آماده شده به داروخانه
4- کنترل تاریخ مصرف اقلام دارویی در قفسه ها
5- چیدمان لوازم مصرفی طبق تاریخ انقضاء
6- حمل وسایل تحویلی از شرکت های تجهیزاتی به انبار
7- تهیه شرایط مناسب نگهداری تجهیزات از لحاظ دما رطوبت جهت حفظ پایداری لوازم مصرفی
8- چک کردن روزانه دما و رطوبت محیط و یخچال دارویی
لیست تجهیزات واحد داروخانه:
ردیف |
نام وسیله |
1 |
قفسه های دارویی |
2 |
یخچال |
3 |
کامپیوتر |
4 |
کولر گازی |
لیست خدمات واحد:
الف: داروخانه
1- نسخه پیچی بیماران سرپایی
2- پرینت کردن نسخ بخش به صورت جداگانه
3- آماده کردن تک تک نسخ دارویی و تجهیزات
4- تحویل داروها و تجهیزات پزشکی آماده شده به نماینده بخش ها
5- آماده کردن اقلامی که به صورت 6% پرستاری که هزینه آن حساب می گردد(پنبه – الکل- بتادین – گاز) به صورت ماهانه
6- دریافت داروهای مرجوعی از بخش ها طبق پرینت کامپیوتری
7- تنظیم درخواست ماهانه مواد مخدر از اداره مواد مخدر دانشگاه
8- نگهداری نسخ و پوکه های مخدر در جای امن
9- تحویل نسخ و پوکه طبق دفتر مخدر به دانشگاه و دریافت مواد مخدر طبق درخواست
10- کنترل شرایط نگهداری داروها از لحاظ دما و رطوبت
11- پاسخ به تلفنهای بخش ها
12- پیش بینی دارو و تهیه لیست دارویی مورد نیاز ماهانه
13- خرید لیست داروهای مورد نیاز از شرکت های دارویی
14- تحویل گرفتن داروهای رسیده از شرکت های دارویی توسط انبار دار طبق فاکتور
15- حمل داروهای تحویلی از شرکت های دارویی به انبار داروخانه مرکزی و انبار سرم
16- چیدن داروهای تحویلی در قفسه دارویی انبار طبق تاریخ انقضاء و نوع آن
17- وارد کردن اقلام دارویی طبق فاکتور در کامپیوتر و صدور رسید انبار وتحویل آن به کار پرداز
18-آماده کردن و تحویل دارو طبق درخواست داروخانه اورژانس
19- وارد کردن قیمت فروش داروها طبق فاکتور های خریداری شده در کامپیوتر
20- بررسی قیمت دارو ها و لوازم مصرفی از نظر هماهنگی با بیمه ها(بعضی از اقلام دارویی توسط بیمه ها پرداخت نمی گردد یا اینکه مبلغ پرداخت آن کمتر از قیمت خریداری شده داروخانه می باشد لذا باید مابه التفاوت قیمت در سیستم ثبت گردد)
21- درخواست دارو از انبار دارویی طبق پرینت مصرفی
22- حواله کردن داروی درخواستی از انبار به داروخانه و چیدن آن در قفسه دارویی
23- کنترل تاریخ مصرف دارو در قفسه دارو ها
24- آموزش پرسنل در حین کار
25- ثبت و گزارش عوارض دارویی اعلام شده از طریق بخش ها به واحد (ADR) وزارت بهداشت
26- برنامه ریزی و نظارت جهت جلوگیری از اشتباهات دارویی
27- کنترل روزانه سایت بیمه ها جهت تغییر دادن قیمت اقلام تغییر داده شده
28- چک کردن مداوم داروهای ترالی بخش ها طبق تاریخ جهت جلوگیری از انقضای آن
29- تهیه داروهای ترالی اورژانس طبق درخواست معاونت درمان
30- نظارت و کنترل بر داروخانه و انبار ها از لحاظ جلوگیری از هرگونه حوادث(آتش سوزی – دزدی و...)
ب: انبار دارویی
1- کنترل مرتب موجودی انبار تجهیزات طبق موجودی کامپیوتر
2- تحویل جنس های مورد نیاز قفسه داروخانه بعد از وارد کردن اقلام در سیستم توسط داروخانه و تهیه پرینت در انبار نسبت به آماده کردن آن
3- تحویل اقلام آماده شده به داروخانه
4- کنترل تاریخ مصرف اقلام دارویی در قفسه ها
5- چیدمان لوازم مصرفی طبق تاریخ انقضاء
6- حمل وسایل تحویلی از شرکت های تجهیزاتی به انبار
7- تهیه شرایط مناسب نگهداری تجهیزات از لحاظ دما رطوبت جهت حفظ پایداری لوازم مصرفی
کارشناس | سمت | تلفن داخلی | تلفن مستقیم |
---|---|---|---|
مریم ایمانی | مسئول فنی داروخانه | 230 | 29 - 33401220 |
محسن نیکبخت | کارشناس انبار | 450 | |
علی محمدی | تکنسین داروخانه | 230 | |
ابوالفضل زینالی | تکنسین داروخانه | 230 | |
ساناز لطفیشیران | داروساز | 230 | |
مرتضی دیبافر | سوپروایزر داروخانه | 230 | |
ویدا عبدالهی | کارشناس انبار داروخاته | 450 | |
مرجان امیریان | مسئول فنی داروخانه | 230 |
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: